Flygkrasch

Nämen Gud... Vilken tur att ingen skadades allvarligt i flygkraschen på Heathrow tidigare idag. 152 personer evakuerades. Wow...

Jag som jobbar natt hänger inte riktigt med i nyheterna som händer under veckan. Jag sover ju när jag är hemma, och mitt intresse för vad som sker runtom i världen brukar inte riktigt nå sin topp före jag ens öppnat ögonen. Men nu när jag sitter här på nattkvisten och funderar på hur jag ska fördriva tiden på bästa sätt.. ja, då ramlar jag in på Aftonbladets hemsida och det första mina ögon fastnar på är "Flygdrama på Heathrow". Shit alltså!
När jag var tillsammans med Ed märkte jag av dessa grejer mycket mer. Flygkrascher, tekniska problem, bombhot, RIKTIGA bomber, olyckor, dödsfall osv osv. Det kändes som om något hände med flygplan till höger och vänster om mej hela tiden. Tidigare hade en flygkrasch inget större värde för mej än att det var en hemsk sak för de inblandade. Men med Ed tändes väl min "modersinstinkt" (dvs detsamma som "flickvänsoro"), och jag blev allt mer orolig när jag hörde och läste om dessa saker. Jag fick hela tiden intala mej själv att inget skulle hända Ed när han var i luften, och trots att jag lugnade ner mej gnagde oron hela tiden i bakhuvudet. Efter Ed har jag inte ens vilja se åt ett flyglan, än mindre höra vad som händer eller kan ha hänt med något flygplan. Men nu dyker den här artikeln upp. Visst, allt verkar ju ha gått bra för alla inblandade, så inga större katastrofer har ju inträffat. Någon kanske undrar varför i hela fridens namn jag ens börjar skriva om det här? Men för mej är det en big deal. Jag har inte brytt mej så mycket om flygtrafiken efter Ed, även om jag fortfarande förstås inte vill att något ska hända honom. Men det ger mej nytt perspektiv på mycket. Det är väldigt svårt att förklara vad jag menar. Jag vet inte om jag själv vet vad jag menar. Men vad jag fick fram från Aftonbladets artikel, samt vissa saker jag fått berättat av Ed, så var nog det här ett mänskligt fel. Piloternas, eller teknikernas, det vet jag inte. Men om det skulle varit någor fel med planet skulle kraschen mycket väl ha kunnat varit mycket större. Och det skulle med all säkerhet inte ha landat så där bara före piloten "bestämde". Nu ska jag inte påstå att jag är någon sorts expert när det gäller flygplan. Absolut inte. Och nuförtiden har jag inget intresse för att ens lära mej mer om det lilla jag kan. Men jag menar bara att jag tyckte det verkade konstigt att planet ändå verkade landa ok, men bara lite för tidigt...? Jag vet inte. Kanske jag är helt ute och cyklar. Men hur som helst är det ändå väldigt lätt att begå misstag. Jag började bara undra vad Brittish Airways har för piloter riktigt. De är ändå det företaget de flesta piloter (iaf i England) strävar till att börja arbeta för.

Hur som helst. Slut filosoferat om det. Nu ska jag ta mej min Snickers och lyssna på bra musik på classicrock.virginradio.co.uk

=)

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback