Trötter...

Gudars skymning, så trött jag är!
Jag lovade egentligen mej själv att hålla mej vaken idag, för den senaste veckan har jag sovit som Trötter i Snövit och de sju dvärgarna.. Dvs när som helst, hur som helst, var som helst.. Typ.. Kom hem från jobbet imorse, och hade tänkt hoppa i duschen och sen sova lite, bara för att inte däcka ikväll, men då kom Robbie, sonen till vår landlady, och hans kompis, och satt upp rullgardiner åt Pixie och installerade vår nya toasits..! Den gamla luktade ruttet och satt inte fast ordentligt, så varje gång man gick på toa var det lite av en balansövning bara för att hålla sej på stolen.. Haha.. Men nu är det över! Thank God! Hur som helst tänkte jag sen att "Nej, vi håller oss vakna hela dagen istället!" BAH! Här sitter jag nu, medan Pix och Liina sover av sej bakfyllan och är så trött så att ögonen svider.. Försökte pigga upp mej med en dusch, men det höll i ca 10 minuter.. Crap.
Jag vet att om jag nu lägger mej och läser så kommer jag att slockna, så egentligen borde jag göra nåt aktivt tills flickorna vaknar och håller mej vaken. Till och med det här inlägget är lite av en aktivitet för att hålla John Blund borta, men jag vet inte om det var världens bästa idé faktiskt.. :P Känns som att John Blund bara närmar sej.. *gäsp*

Så är det när man jobbar mycket.. Inte för att jag har jobbat FÖR mycket, men mycket ändå. Ibland känns det som om det är det enda jag gör. Men det kan ju va för att Pixie inte har ett jobb ännu, så hon jobbar ju bara lite extra nu och då, och då känns mina lediga dagar så få, när jag vet att hon går omkring hemma!
Jag åkte faktiskt LUAS (tåg) till jobbet den här veckan några gånger, pga att jag kände mej så lat/trött! Haha! Inte för att man sparar nån tid (det gör man faktiskt inte, inte ens sekunder sparar man!), men ack så mycket skönare när man slipper gå hela vägen! Ska se hur dyrt det är med tågkort, så kanske man kan åka lite oftare.. Inte för att jag hade tänkt göra det nu under våren/sommaren, men när det sen blir kallt och ruggigt..!

Nej, nu ger jag upp. Att sitta här och göra ingenting gör mej bara tröttare. Jag ska nog ta mej en liten lur iaf!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback