Piggnat i lite..

... i brist på annat denna trevliga regnfyllda söndag, när halva huset ligger och segar.. Snodde den här av Susy på hennes blogg (http://blogg.alandstidningen.ax/susy).. Lång, men tidsfördrivande..


Vilken svordom använder du mest?
Fuckin' shite! Fuck, crap, jävlar, perkele, shit
Äger du en iPod?
jodå.. hmm.. fick den av Ed i födelsedagspresent i somras..
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
 06:45 oftast.. usch, så hemskt det ser ut svart på vitt... 
Hur många resväskor äger du?
Öhm, har nog bara en här i Dublin, men äger nog några till..
Använder du flip-flops?
Jajjemen!
Var köper du dina matvaror ifrån?
 Tesco, Centra, Lidl, Eurospar, Fresh etc etc
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
 Förvånansvärt nog, så spelar det ingen roll! 
Vilken var den senaste filmen du såg?
A mighty heart
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?
Vilken konstig fråga..? En vän.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Jag skulle betala av mina skulder, sen en semester resa.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Oh ja!! And damn proud of it!
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Jag har gjort det, en naturmedicin som jag ej minns namnet på..
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Har ingen cd-spelare, men lyssnade senast på Goo Goo Dolls.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
Öhm..? Jag säger Legion of Ape!
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?
Ja, imorse, men tro inte att jag avslöjar det! ;)
När var senast någon stötte på dig?
Haha.. öhm, i fredags kväll när jag var på jobb.. tror jag...
Vad åt du till middag senast?
En Sizzler pizza från Dominos.
Använder du huvtröjor?
Ja
Kan du vissla?
Ja
Vem var den senaste som ringde dig?
Ehm.. Pixie? Eller Gerry..
Vilken är din favorit åkattraktion på ett nöjesfält?
 Måste nog säga Uppskjutet, fast det var en av dom läskigaste grejerna jag åkt.. Nej, vänta.. EXTREME är ju kul också! Haha! 
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Jag är ju tjej, och tjejer pratar  ju ofta bakom ryggen på varann, så ja.
Vilket riktnummer befinner du dig i? +353 1 ;)

Tittade du på tecknat när du var liten?
Givetvis!
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Jervis, och det är nog stort..
Hur många syskon har du?
ett och ett halft
Är du blyg inför det motsatta könet?
Absolut inte!
Vilken film kan du alla replikerna till?
Harry Potter, Sagan om ringen-trilogin, Dirty Dancing.. ehm.. och många många fler...! 
Äger du några band t-shirts?
Hehe.. Jo, en. Men den är för liten nu.
När flög du senast?
25 Feb när jag flyttade till Dublin! :D
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
4
Läser du för skojs skull?
Ja..? Varför läser man annars?
Pratar du några andra språk?
Finska, Engelska
Diskar du din egen disk?
 Måste ju när vi inte har diskmaskin.. Fast Pix har en tendens att hinna före.. Haha.. Men jag diska faktiskt idag!  
Har du gråtit offentligt?
Ja gud ja..!
Har du en stationär dator eller en laptop?
Lappis
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jajjemen
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jorå, ska tatuera in finska lejonet så fort jag får råd!
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Hmm.. beror på om det var han som bjöd ut mej.. Men det spelar väl inte så stor roll. Definitivt uppskattat dock!
Kan du kasta macka?
Ehm.. Det har väl hänt..
Har du någonsin varit på Jamaica?
Haha.. Jamaica? Näe..
Vad har du med dig in på bion?
Dricka, kanske popcorn om jag har någon med mej som äter upp dem.. Men har inte varit på bio på väldigt länge!
Vem var din favoritlärare och varför?
Hmm.. Kjell Andersson, engelska lärare i lucce.. Tror han hette Andersson iaf.. Kjell Nilsson var bra också.. Och Mats Kankkonen!!
Har du dejtat någon av en annan religion?
Ehm.. Näe.. Eller.. Han är katolik, men vi "dejtar" inte riktigt.. Har setts några gånger bara.. Men han är inte så troende heller..
Vad har du för väder?
Uppehåll för tillfället... Regnat mycket idag dock...
Har du en blogg? Haha.. Ja, inte skriver jag ju på måfå här annars bara..!
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Usch, vilka frågor.. Filosofi? 

Gillar du att flyga?
Absolut!
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Ärlighet, och lova inget du inte kan hålla.
När sov du senast på golvet?
Hehe.. Före jag flyttade till Dublin sov jag på en luftmadrass på golvet i Pixies mammas källare.. Men själva golvet var nog typ ett år sen när jag och Lina kom hem från Romme.. Haha..
Vilken är din favorit drink?
Guinness (någon som fattar varför jag flyttade hit..? hihi)
Gillar du din boendesituation?
Jajjemen! Kunde inte vara bättre!
Vilken är din mammas hemstad?
Oulu, dvs Uleåborg i Finland
Din pappas hemstad?
Pietarsaari, dvs Jakobstad i Finland
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Ehm.. Vet inte riktigt hur jag sover.. Sover så konstiga tider på dygnet nuförtiden..
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Njaa... En Guinness brukar "take the edge off" om det är så..
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Haha.. Ibland ;)
Vilken är din favoritfrukt?
Annanas
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
 Haha..! Aldrig! Vet knapt vad en kalorie är! *skratt*
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
23
Tror du på liv på andra planeter?
Hmm.. Ja, det tror jag nog... Kanske.. Typ.. eller... Jo.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Heidi
Tror du att Gud är man eller kvinna? Nästa fråga. Gud är. Punkt. Allt. Eller inget. Eller hur man nu vill se på saken.
Vad var det senaste du åt? Pizza sa jag ju!

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Jag har inget emot någon annan tills de visar en dålig sida, men har erfarenhet av att samma kön inte alltid tycker om mej.. Vet ej varför...
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Är döpt efter Lauren Bacall.. vet ej var det kom ifrån..
Gillar du senap?
Nej
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Det löser sej. Everything happens for a resaon.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej :(
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
 Ingen aning, men skulle vilja vara som Beatrix Kiddo i Kill Bill..! haha! Fast jag vill då inte bli skjuten och hamna i koma..  
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nope
Tycker du om att krama folk?
Ja gud ja! Är riktigt kramgo med människor jag tycker om!
Skulle du säga att du är trendig?
Haha..! Jag hänger väl med..?
Äger du en digitalkamera?
Ja
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Lara Croft, Laura Pausini (undrar varför..? hihi)
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Beror väl på situationen. 
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Grät senast igår till Harry Potter and the Half Blood Prince när Dumbledore dog..
Vad är du allergisk mot?
Katter och kiwi. Tål inte griskött...
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Casper har jag för mej..
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Haha.. Lina!


En stor eloge till den som faktiskt läste alla svar!

Comments

Comment here:

Name:
Remember me?

E-mail:

URL:

Comment:

Trackback